Eres Holz

MEDIA

MACH (2020)

für Posaune und Live-Elektronik

für Florian Juncker


funk.png

Musik-Panorama
DLF, April 7, 2025

Jetztmusik
SWR, March 6, 2025

WDR 3 Studio Neue Musik: 34 NOW - Susanne Fröhlich
WDR, February 9, 2025


   

death.jpg

DEATH

Release: November 2024
Label: NEOS Music GmbH
Order number: 12431
Number of discs: 1
Duration: 71 minutes
Cover: Maria Frodl

deutschlandfunk.svg

spotify.svg itunes.svg amazon-logo.svg deezer.svg
JetztMusik: Neue Alben

One sees that Eres Holz is totally confident in his craftsmanship and always knows what he's doing when handling sounds. Nothing is left to chance.


read more

Leonie Reineke

swr2.svg

March 6, 2025

34 NOW

Extremely visceral music!

Tuula Simon

WDR 3 Studio Neue Musik

wdr3.svg

February 9, 2025

Atelier de Discos #3: «Holz, Trio Catch & NIMIKRY: Pluralidades explosivas»

[...] Se trata entonces de una gozosa ceremonia de la confusión interpretada con furia y, a la vez, se ha de insistir en ello, con una extrañísima musicalidad marca de la casa.

[...] Ultimately, it is an ecstatic ceremony of confusion—performed with fury but, it must be emphasized, with an unmistakable and uniquely original musicality that is distinctly Holz’s own.

read more

Ismael G. Cabral

Ruth Prieto

el-compositor.svg

neos.svg

February 2025

Existenzialistisch

The Berlin composer Eres Holz [...] writes music of deeply moving, existentialist relentlessness.

read more

Ecki Ramón Weber

concerti.svg

February 2025

In Times of War

New CDs of new music, presented by Dirk Wieschollek

Hardly any other composer currently reflects the horrors of the present as intensely as the Israeli-born composer Eres Holz. One will search in vain for superficial content or political messages. Everything existential is directly transformed by Holz into the sphere of sound and its articulations.

read more

Dirk Wieschollek

nmz.svg

February 2025

Podcast

by Valeska Baader and Mathis Ubben

How does war and violence turn into music? How do composers artistically deal with war and violence? What does violence sound like in music? And how should the audience experience this music?
In this episode, Mathis and Valeska trace the footsteps of music in times of war and talk with Eres Holz and Ehsan Khatibi.

nmz.svg

February 2025

Strong Profiles

New music that leaves no one indifferent [...] His expressive works exhibit a densely structured, highly individual signature.

read more

Ecki Ramón Weber

fonoforum.svg

February 2025

Et in terra pax

Composers and Their Audience in the Echo Chamber of War and Violence

„I think every human being must, in some way, bring humanity back into the discussion as a topic. And that, please, also in the contemporary music scene. We cannot continue isolating ourselves with experiments.“

read more

Georg Beck

nmz.svg

February 2025

Eres Holz: die MACH-Reihe für Solostücke

»MACH ist der Imperativ von machen, eine Form der Aufforderung, Befehl oder Einladung«, schreibt Eres Holz in einer kurzen Einführung zu MACH, und er präzisiert: »MACH ist eine Art Einladung, das zu machen, was nicht trivial ist«.
Es ist in der Tat keineswegs trivial, was Eres Holz seinem Soloinstrumentalisten aufgibt. Zum einen handelt es sich um ein hochvirtuoses Stück. Zum anderen folgt Eres Holz hier auch formal einem komplexen Plan.
MACH, so Holz, »folgt der Idee formaler und lokaler Differenzen. Die Kontraste zwischen den musikalischen Objekten (lokal) und den Teilen (global) ermöglichen eine hierarchische Organisation erkennbarer musikalischer Beziehungen. Die hierarchische Organisation war nicht im Interesse einer komplexen oder abstrakten Konstruktion gedacht, sondern sie verleiht dem Ganzen einen rhetorischen Charakter.«

Im OEuvre von Eres Holz taucht der Titel MACH gleich mehrfach auf. Es gibt (bisher) vier verschiedene Versionen, für Trompete, Klavier, Klarinette und Orgel. Die Fassung...«


read more

Rainer Pöllmann

Ultraschall: Festival für zeitgenössische Musik, Deutschlandradio Kultur

deutschlandradio.svg

Berlin 2018