für Posaune und Live-Elektronik
für Florian Juncker
Musik-Panorama
DLF, April 7, 2025
Jetztmusik
SWR, March 6, 2025
WDR 3 Studio Neue Musik: 34 NOW - Susanne Fröhlich
WDR, February 9, 2025
   
DEATH
Release: November 2024
Label: NEOS Music GmbH
Order number: 12431
Number of discs: 1
Duration: 71 minutes
Cover: Maria Frodl
One sees that Eres Holz is totally confident in his craftsmanship and always knows what he's doing when handling sounds. Nothing is left to chance.
March 6, 2025
[...] Se trata entonces de una gozosa ceremonia de la confusión interpretada con furia y, a la vez, se ha de insistir en ello, con una extrañísima musicalidad marca de la casa.
[...] Ultimately, it is an ecstatic ceremony of confusion—performed with fury but, it must be emphasized, with an unmistakable and uniquely original musicality that is distinctly Holz’s own.
February 2025
The Berlin composer Eres Holz [...] writes music of deeply moving, existentialist relentlessness.
February 2025
New CDs of new music, presented by Dirk Wieschollek
Hardly any other composer currently reflects the horrors of the present as intensely as the Israeli-born composer Eres Holz. One will search in vain for superficial content or political messages. Everything existential is directly transformed by Holz into the sphere of sound and its articulations.
February 2025
by Valeska Baader and Mathis Ubben
How does war and violence turn into music? How do composers artistically deal with war and violence? What does violence sound like in music? And how should the audience experience this music?
In this episode, Mathis and Valeska trace the footsteps of music in times of war and talk with Eres Holz and Ehsan Khatibi.
February 2025
New music that leaves no one indifferent [...] His expressive works exhibit a densely structured, highly individual signature.
February 2025
Composers and Their Audience in the Echo Chamber of War and Violence
„I think every human being must, in some way, bring humanity back into the discussion as a topic. And that, please, also in the contemporary music scene. We cannot continue isolating ourselves with experiments.“
February 2025
»MACH ist der Imperativ von machen, eine Form der Aufforderung, Befehl oder Einladung«, schreibt Eres Holz
in einer kurzen Einführung zu MACH, und er präzisiert: »MACH ist eine
Art Einladung, das zu machen, was nicht trivial ist«.
Es ist in der Tat keineswegs
trivial, was Eres Holz seinem Soloinstrumentalisten aufgibt. Zum einen handelt es sich
um ein hochvirtuoses Stück. Zum anderen folgt Eres Holz hier auch formal einem komplexen Plan.
MACH, so Holz, »folgt der Idee formaler und lokaler Differenzen. Die Kontraste zwischen den musikalischen
Objekten (lokal) und den Teilen (global) ermöglichen eine hierarchische Organisation erkennbarer musikalischer
Beziehungen. Die hierarchische Organisation war nicht im Interesse einer komplexen oder abstrakten Konstruktion
gedacht, sondern sie verleiht dem Ganzen einen rhetorischen Charakter.«
Im OEuvre von Eres Holz taucht der Titel MACH gleich mehrfach auf. Es gibt (bisher) vier verschiedene Versionen, für Trompete, Klavier, Klarinette und Orgel. Die Fassung...«
Rainer Pöllmann
Ultraschall: Festival für zeitgenössische Musik, Deutschlandradio Kultur
Berlin 2018